Thee

Wij hier zijn theeleuten. Dat is niet altijd zo geweest. Dat wil zeggen: ik drink al zolang ik me kan herinneren veel (kruiden)thee, maar Thomas hield er nooit zo van. In Griekenland is het drinken van thee op zijn zachtst gezegd gewoon niet populair. Bestel je in een cafeetje een kopje thee, dan kijkt men je aan met een blik van “Voel je je wel lekker?”. Thee wordt door de Grieken dan ook voornamelijk gedronken wanneer ze ziek zijn of een griepje op voelen komen.
Thomas’ moeder heeft wel altijd zelfgeplukte kamille en andere kruiden in huis, waarmee ze dan met een pannetje en zeef op een campinggasje speciaal voor mij een mok thee bereidt. Niks waterkokers of cookers, alles gewoon lekker ouderwets. Dat heeft wel iets gezelligs natuurlijk, maar met de hoeveelheden die ik hier wegdrink zou ik een dagtaak hebben aan theezetten!

Inmiddels, na al die tijd in Nederland, drinkt Thomas net als ik graag kruidenthee. Gisteren had hij een doosje Bazar thee meegenomen van zijn werk. Ziet er chique uit, leuk voor als we mensen op de thee krijgen!

Geef een reactie

