My Big Fat Greek Cookbook


Tessa Kiros, schrijfster van mijn favoriete kookboek heeft een geweldig nieuw boek gemaakt. Het heet Mezze en Moussaka, en bevat zo’n beetje alle typisch Griekse gerechten die er maar bestaan. Echt iets voor ons dus. Thomas keek verlekkerd en met enige weemoed naar de foto’s van ‘zijn’ Griekenland, ik vooral naar de recepten. Hoewel de Grieken gek zijn op vlees, bevat de Griekse keuken van oudsher ook veel vegan gerechten, omdat vroeger vrijwel iedereen nog aan vasten deed. Tegenwoordig doet bijna niemand er meer aan, maar Thomas is wat dat betreft dus een uitzondering. Hij voelt zich er goed bij en ondanks dat het soms lastig is ziet hij geen reden om ermee te stoppen.

Ik kreeg het boek van mijn broer en schoonzus voor mijn verjaardag. Het is heel fijn om een compleet Grieks kookboek in huis te hebben, en makkelijk vegan recepten kiezen in de vastentijd!

Geef een reactie

