De babykamer


Tem’s kamer is een goed voorbeeld van hoe je met een klein budget toch een hele leuke babykamer kunt maken. Ik wilde een niet te standaard kamertje, maar had ook geen zin om duizenden euro’s uit te geven aan een bedje, kast en commode. Dus shopte ik die gewoon bij Ikea. De commode is eigenlijk een ladenkast voor in een (volwassenen)slaapkamer, en is heerlijk ruim. Daardoor is hij zeer geschikt om de baby op te verschonen en al zijn kleertjes en andere spullen in op te bergen. Ik zette er wel even andere knopjes op, dat maakte het net iets meer ‘eigen’.

Ik (of eigenlijk mijn vader) verfde één wand in de kleur Dix Blue van Farrow & Ball. Een paar witte planken ertegenaan, ook van Ikea. Alle lakentjes, plaids en dekens en andere accessoires haalde ik bij de Hema, Ikea en Loods 5. De schilderijtjes maakte ik zelf op de computer, in Illustrator. De inspiratie kwam van Little Lion Studio. De dieren maakte ik na, het westerse en Griekse alfabet maakte ik zelf.

Tem slaapt nog bij ons op de kamer in zijn wiegje, maar ik denk dat hij zich hier straks best thuis zal voelen!

Een Reactie op “De babykamer

  1. Wat leuk opgelost. Ik ben zelf ook niet van plan om super dure baby meubels te gaan kopen en dit is echt een goeie oplossing. En met die witte planken boven de commode maakt het echt helemaal af.

Geef een reactie

