Sneakers en snacken



Kleine jongetjes worden groot. Vier maanden is Tem nu, en ongeveer twee keer zo zwaar als toen hij geboren werd. Hij draagt al met enige regelmaat jeans, soms polo’s, en heel af en toe zelfs sneakers. En vandaag at hij voor de eerste keer fruit.

Thomas stond met de videocamera in de aanslag terwijl ik het lepeltje in zijn mondje deed. Ik verwachtte een verschoten koppie, een zuur bekkie, een proestpartij of misschien zelfs wel een huilbui bij het proeven van zoiets vreemds, maar niets van dit alles gebeurde. Tem nam een hapje, proefde, keek naar de camera en slikte. En zo nog een keer of acht. Toen besloot hij dat het genoeg geweest was en keek me aan met een blik van: ‘jullie hebben je lol gehad, kunnen we nu gewoon weer overgaan tot de orde van de dag? Ik zou wel een flesje melk lusten’ en hield zijn mondje stijf dicht. Mijn grote jongen. Morgen gaan we het nog een keer proberen.

Geef een reactie

